Monday, November 24, 2008

Keputusan Mesyuarat Agong Surau Al-Istiqamah (Taman Angkasa Indah) 24 Nov 2008


Dimaklumkan keputusan untuk mengadakan satu Tabung Kebajikan & Khairat Kematian melalui Takaful Ikhlas Sdn Bhd. untuk penduduk berhampiran yang meliputi:

1. Taman Angkasa Indah
2. Taman Kajang Mulia
3. Taman Sri Minang
4. Taman Saga Emas

Justeru, saya ingi memaklumkan kepada warga Taman Saga Emas yang berminat bolehlah mengisi borang yang dilampirkan & diserahkan kepada saya samada disurau (waktu maghrib/ isyak/ subuh) atau di rumah saya No. 10 Jalan Kajang Mulia 1, Tmn Saga Emas. Semua penerangan dan borang adalah dalam lampiran.

Jadual Skim, Perlindungan dan Sumbangan.
Skim Perlindungan Peserta 2,000.00
Pasangan 2,000.00
Anak (sehingga 3 org) 1,000.00
Sumbangan Keluarga RM30.00 Setahun

Keterangan:

1. Had umur peserta adalah di antara 18 – 69 tahun pada hari lahir akan datang.
2. Had umur anak adalah diantara Sebulan – 23 tahun pada hari lahir akan datang.
3. Jumlah anak yang dilindungi bagi setiap keluarga adalah 3 orang setahun
4. Bagi peserta yang mempunyai lebih daripada seorang isteri, setiap isteri dan anak daripadanya dianggap sebagai sebuah keluarga yang lain
5. Khairat akan hanya dibayar selepas 3 bulan polisi berkuatkuasa
6.Apabila berlaku kematian, pihak Surau akan mendahulukan semua bayaran pengurusan kepada pihak Pengurusan Jenazah Masjid Kajang. Manakala lebihan perlindungan akan diberikan kepada Keluarga terbabit setelah pihak Surau mendapat bayaran daripada pihak Takaful Ikhlas.
7. 5% daripada jumlah perlindungan akan dimasukkan ke dalam tabung Surau sebagai sumbangan & caj pengurusan

ABDULLAH ABD RAHMAN SHAH

1 comment:

joe said...

Asalamualaikum,

Ingin saya berkongsi maklumat. Nama saya Hj Noor Halim warga Brunei yang menetap di Kuala Lumpur. Saya ada menyedia kan dan memberi khidmat pakej melancong ke Brunei ( Islamic Tour)

Pakej ini termasuk hotel 2 malam twin sharing, makan tengahari dan transport. Saya telah pun banyak mengendali kan tour tersebut yang mana antara rombongan yang saya buat ada lah dari pusat pusat tahfiz di Malaysia, MARA dan Persatuan Peguam Syarie Malaysia dan banyak lagi. Saya boleh mengendali kan lawatan bercuti atau pun lawatan rasmi.

Saya boleh di hubungi di talian 012 6472424 atau pun di email noorhalimabunaim@yahoo.com untuk maklumat lanjut.

Terima kasih
HN Halim
012 6472424